2023 |
‘Epistemik Direniş Biçimleri’, Art Unlimited, Melis Cin, Elif Dastarlı, Ocak-Şubat, sayı 73, 2023 |
2022 |
‘Anıt Sayaç’ın Bitmeyen Tasarımı…’, Art Unlimited, Özlem Altunok, Temmuz-Ağustos, sayı 70, 2022 |
2021 |
“Derin Mavi” Işık Yazı ve Kadın Oluş Üzerine Bir Meditasyon, Eser Selen, 23.03.2021 |
2021 |
“Love Over Entropy”, Interview with Ayça Okay and Lal Batman, artfullliving.com.tr, Begüm Kakı, 06.04.2021 |
2019 |
“Horasan Sokak’tan Kırlangıç Sokak’a 35 yıl”, Nazlı Gürlek, Interview with Deniz Artun |
|
“Bütün Gezegen İçerideydi”, Art Unlimited, Interview with Deniz Artun, Nergis Abiyeva, 2019 |
2018 |
“Evcil Olmayan Hayvanlar”, Istanbul Art News, May 2018, No:52, Ferhat Yaşa |
|
‘Düşmenin Anlamı ve Diğer Şeyler’, Unlimitedrag, Ahmet Ergenç, unlimitedrag.com |
|
“Sessiz Şehir”, Istanbul Art News, Ocak 2018, No:48, Esra Beşiroğlu |
2017 |
‘0 536 075 56 83′ Bu numarayı aramadan sergiye gitmeyin!’, Hürriyet Kitap, 21.12.2017, Çelenk Bafra |
|
‘0536 075 56 83: The cell phone number that inspired an exhibition’, Daily Sabah, 08.12.2017, Kaya Genç |
|
‘Dar Alanda Kısa Paslaşmalar’, Catalog writing, 23.11.2017, Fatoş Üstek |
2016 |
‘Mas alla del texto, Cultura digital y nuevas epistemologias’, Universidad de las Americas-Puebla, Primara Edicion, 2016, Lewis Johnson & Özge Ejder |
2013 |
‘Codes of Limbo’, Basak Senova on Zeren Goktan’s Counter (2013), Ibraaz.org, 2013 |
|
‘Unattached To Detachment: Crossing of Gender, Sexuality and Space in Art in Istanbul’, Global Occupations of Art, Third Text, Volume27, Issue 4, 2013, Lewis Johnson |
|
‘Ses Ötesi: Zeren Göktan’ın CDA Projects’teki sergisi üzerine’, Sanat Dünyamız, 134, Tuba Parlak, 2013 |
|
‘Istanbul Gallery Targets Domestic Abuse At Art Basel Hong Kong’, Blouin Artinfo, Artinfo.com, 2013 |
|
“Male-inmates-gesture-female-victims”, Hurriyet Daily News 22.04.2013, Idil Elveriş |
|
“Bir İhtimal Daha Var”, conversation with Irmak Canevi, Art Unlimited, issue 21, March 2013 |
|
“Kadın Cinayetlerine Karşı Sayaç”, Radikal Daily Newspaper, 28.03.2013 |
|
“Bakan Şahin Bu Sergiyi Görmeli”, Milliyet Daily Newspaper, 26.03.2013, Filiz Aygündüz |
|
“Hapishane Örgüsünden QR Kodlara”, Habertürk Daily Newspaper, 23.03.2013, Pırıl Güreşçi Arıkonmaz |
|
“Kadın Cinayetleri bu ‘Sayaç’ta”, Yarın haber Daily Newspaper, 20.03.2013, Serkan Atak |
|
“Ruhun Cennete Bedenin Huzura Kavuşsun Diye”, Hürriyet Keyif Daily Newspaper, 23.03.2013, Tuba Parlak |
|
” Arada Kalmışlığın (Araf’ın) Kodları” / “Codes of Limbo ” / “Codes of Limbo”, Catalog writing, Basak Şenova, 2013 |
|
“Bir İhtimal Daha Var”, Sayaç, Catalog interview, Irmak Canevi, 2013 |
|
“There is Another Possibility”, Counter, Catalog interview, Irmak Canevi,2013 |
2012 |
“Önemli olan yaşamla sanatçı arasındaki çizgidir.”, Full Art Prize, Catalog writing, November 2012 |
|
” What counts is the line between life and the artist.”, Full Art Prize, Catalog writing, November 2012 |
|
“Hidden Opportunities Disguised in Uncertain Moments”, Interview, ArtUnlimited, Issue 14, January 2012, page 34, Cihan Ateş |
|
“Belirsizlik Anlarında Saklı Fırsatlar”, Interview, ArtUnlimited, Issue 14, January 2012, page 34, Cihan Ateş |
2011 |
“İsimsiz Ama Orjinal”, Finans Dünyası, September issue, Irmak Canevi, 2011 |
|
“Komşuluk Sanatı”, Finans Dünyası, January, Issue 241, Irmak Canevi, 2011 |
2009 |
“Identity Theft: The Cultural Colonization of Contemporary Art.”‘ Traffic in remains: identity and resistance in recent work by Turkish artists’, Liverpool University Press-Tate Liverpool, January 15, 2009, Lewis Johnson |
2008 |
“The Image: the flux, and inside and outside of the fold”, Catalog writing, Akbank Art Center, Hasan Bülent Kahraman, 2008 |
|
“Görüntü: akım ve kıvrım-içi ve dışı”, Catalog writing, Akbank Art Center, Hasan Bülent Kahraman, 2008 |
|
‘Zamanı içselleştirmek için’, Cumhuriyet Daily Newspaper, 01/06/2008, Deniz Ülkütekin |
2006 |
“Breadzone”, ‘Contemporary’ Art Magazine, Issue:77, Annual 06, November Paynter |
2005 |
“Gerçekle Sanal Arasında Ekmek Kavgası”, ‘Radikal’ Daily Newspaper, Exhibition Review, 24/11/05, Ahu Antmen |
2003 |
‘Untitled’ 2003:Towards an Understanding of Ephemera in Action, Catalog writing, Eser Selen, 2003 |
2001 |
“Mezarları Öngören Sanat”, ‘Radikal’ Daily Newspaper, Exhibition Review, 7 February 2001, Beral Madra |
1999 |
“Zemin, Mekan, Yüzey, Katman; Zeren Göktan, Eser Selen, Mürüvvet Türkyilmaz Kurgularını Mekana Göre Şekillendiriyor”, ‘Cumhuriyet’ Daily Newspaper, Exhibition Review, 21 September 1999, Ayşegül Güçhan |
|
‘Yaşamla Ölümü Sorgulayan Sergi’, Cumhuriyet Daily Newspaper, 27 August,1999 |
1997 |
“İz”, Catalogue Writing, Maçka Art Gallery, 1997, Başak Şenova |